Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-10, 20:33   #51
agurken
Medlem

agurken sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 47
agurken er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Fant det veldig interessant å lese Frølich sin kommentar om at "litteratur om lavkarbo har ofte en kommersiell tanke bak kostholdsråd som gir urealistiske resultater. Bøker, klinikker og firmaer som baserer seg på ønskedrømteorier har vanligvis kort levetid. Grunnen er at de ikke holder det de lover."

For det første: Snakk om å sitte i glasshus ang. kommersialiseringen! Er det noen som vil selge sine teorier og varer, er det da næringsmiddelindustrien, med deres "helseforkjempere".
Dagbladet vil nok også selge sin vektklubb, noe de sikkert tenkte skulle være direkte følger av gårdagens forside. Er ikke det kommersielt, vet ikke jeg! Hexeberg fikk jo også minimalt med spalteplass i forhold til de andre to.

For det andre: Jeg elsker ønskedrømteorier! I alle fall denne om lavkarbo, for den GIR resultater, og den HOLDER det den lover! Ikke bare har vekta mi minsket, men jeg er så godt som kvitt allergier, jeg har ikke lenger kløende utslett, min astma er myyye mildere, blodsukkeret er stabilt og lavere, jeg har ikke magen full av luft.... I could go on and on!

Jeg må si jeg angret på at jeg brukte 15 kr på Dagbladet i går, da jeg ble rimelig forbanna over uvitende og feilaktige utsagn. Men så har jeg funnet ut i dag, at hei; plutselig fikk jeg en ny giv og bare enda større tro på at lavkarbo er tingen for meg!
Gjelder å snu ting til det positive, ikke sant?!

agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat