Sv: Lavkarbo skader hjernen?
Opprinnelig lagt inn av nonta, her.
Heisann. Jeg drikker masse vann (2-3 ltr pr dag), og spiser rent. kutta ut maltitol og kunstige søtstoffer i mai, da hadde jeg holdt på et år denne siste runda.
Ellers har jeg hatt ett par runder før, starta først i 2005, da gikk jeg på ketolyse først, og starta på eurodiett når vekttapet stanset opp. På eurodietten fikk jeg de samme bivirkningene.
Det er jo utrolig utmattende, så det er mulig jeg ikke klarer å henge overgangen gjennom før jeg øker karbo inntaket litt ? (mest grønnsaker og nøtter,fiberrik og lavkarbopasta) Da er alt vel, j(og føler meg veldig sunn da ;-) )eg går bare ikke ned..Husker ikke om jeg kom over kneika tidligere, og da hadde jeg ikke barn så det var ikke så ille å være så trøtt..Men nå har jeg vel holdt ut i ett par uker, og målet er å holde ut ett par uker til i håp om at det letter. Setter pris på tips og råd  
Du går ikke ned på 20 gr kh om dagen, da? Bare øke litt? Ellers kan det hende at du er en av de som ikke tåler ketose så godt, men det kan også være at du er en av de som trenger mer enn et par uker for å komme "gjennom veggen". Ikke alle har et like godt opptak av vitaminer og mineraler i kroppen heller, så kanskje en idé hadde vært å ta ketolysetablettene, om du ikke alt gjør det. På eurodiett kan jeg forstå at du blir dårlig, ettersom det både er lavkarbo og lavkalori, så kanskje det er fettet det skorter på? Med et så lavt karboinntak bør du ligge på 75% fett.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|