Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-10, 14:18   #1
eh1
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2010
eh1 er på en erverdig vei

Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Jeg er en jente på 31 år.

Jeg begynnte på lavkarbo kosthold for tre uker siden, men har kun gått ned 1 kg. så derfor gjør jeg vel sikekrt noe galt og tenkte jeg skulle begynne å bruke dette forumet litt flittig.

Start: 178 høy og 91 kg. BMI = 28.7 så jeg er overvektig ; (

Målet mitt er 75kg Det er det jeg veide før jeg fikk de to barna mine for tre år siden.

Jeg veide 89kg da jeg var tre mnd gravid med sistemann, men sliter nå å gå ned de siste to kg. Minstemann er 4 mnd og jeg ammer, så jeg må samtidig være litt forsiktig med slankinga.

Ettersom jeg går hjemme har jeg ganske gode rutiner for at jeg spiser til faste tider og får i meg nok vann.
Jeg er derimot litt usikker på hva jeg gjør galt ettersom jeg ikk egår mere ned.

en hverdag ser slik ut:

Frokost
omelett av 1 ett 2 skiver bacon og fire/fem skiver norvegia ost. Samt 10 skiver agurk

lunsj.
hjemmelagd karbonade av 1 chili, persille litt fetaost. Har seterrømme og sopp og tomat til. (noen gange rnoen skiver norvegia ost.

Middag:
feks:
hjemmelagd karbonade av 1 chili persille og fetaost. SETerrømme og sopp og tomat

salma med sopp, tomat, seterrømme med soyaolje og sitron, brokoli

kyllingfilet med bacon, sopp, tomat, agurk, basilikum, seterrømme, litt fetaost og parmesan ost

Kvelds:

Smothie

8 skjeer naturellyoghurt av
litt bringebær
en halv banan
kanel

Jeg er et vanedyr og er egentlig fornøyd med å spise mye av den samme maten mye av tiden.

Jeg har ikke lest boken ennå og skjønner egentlig ikke helt hva ketolyse og vet heller ikke om jeg er i det. jeg har liksom bare kuttet ut ris, potet og pasta og håper på det beste

Noen som har noen forslag til hva jeg kan endre kom med det. jeg trenger all den hjelpen jeg kan få.

Er det forresten mulig når man går på lavkarbo og ha en dag i uken man feks spiser en sjokolade og koser seg litt? feks på en lørdag eller er det fy fy?

eh1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat