Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-10, 06:42   #1
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Ett år, tjue kilo

I dag er det akkurat et år siden jeg la om til ketogent kosthold. Helt pinlig nøyaktig så har jeg gått ned 19,7 kg, men tar meg den frihet å runde opp til tjue i denne anledning. Jeg har gått fra en BMI over 37 til en under 30. Buksene som pleide å være str 48 er nå 42, og topper og gensere har gått fra XL til M.

Jeg har kommet så mye lenger enn jeg turte å se for meg den dagen for et år siden! På tross av noen høykarbo-bomber tidligere i år - da fikk jeg kjenne hvor elendig jeg tross alt føler meg, at alle kanelbollene og all iskremen i verden rett og slett ikke er verd en kropp som føles syk. Kanskje det totale vekttapet mitt hadde vært større uten den erfaringen, men jeg foretrekker å se på det som at jeg fikk anledning til å lære leksa mi.

Og det er lett å sammenligne seg med andre, å tenke at det er urettferdig om andre mister kiloene sine mye raskere, men det har så lite for seg. Bedre å sole seg i det man faktisk har oppnådd enn å sørge over kiloene som gjenstår. For jeg er jo slett ikke ferdig, jeg har fortsatt ca 10 kilo overvekt jeg håper å se forsvinne før denne datoen i 2011. Men å være 10 kg overvektig er en helt annen situasjon enn å være 30 kg overvektig - og jeg er bare så innmari glad jeg ikke ga opp, selv da jeg fant meg selv begravet i sjokolade fra strømstad-båten....

Så, gratulerer til meg selv, og gratulerer til alle dere andre som får et bedre liv og smekrere skrott på lavkarbo-kost, til dere som kanskje ikke føler at dere går ned fort nok, men ikke gir opp likevel; til dere som allerede har nådd mål og dere som nettopp har begynt på det som kanskje ser ut som en rar og skummel diett (dere har så mye å se frem til) - gratulerer, alle sammen! Og tusen takk til alle som deler kunnskap og inspirasjon her på forumet hver dag!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat