Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-10, 11:01   #4
mamz
Medlem

mamz sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 57
mamz er på en erverdig vei

Sv: Å argumentere for lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har nettopp vært i en slik diskusjon på et annet nettsted og vedkommende jeg diskuterte med mente det var helt vilt å la det gå 5-6 timer mellom hvert måltid, hver 3. time måtte man spise. Jeg ba ham komme med en eneste god grunn til hvorfor jeg skulle spise når jeg var god og mett, i finfin form og blodsukkeret var jevnt og fint. Jo - jeg måtte holde forbrenningen oppe! Så kroppen min klarer altså ikke, på adskillig renere mat enn det han spiser, å styre det der selv? Snakker om å undervurdere kroppen gitt. Forbrenningen surrer og går den, selv om jeg ikke kjører innpå ett eller annet tredjehver time.

At jeg nå har en stabil vekt (+/- 0,5 kg) som er så lav at jeg tidligere aldri har klart å holde den (jeg har klart å sulte meg ned til den, men ikke å holde den mer enn noen få dager), er finfin form, spiser meg god og mett minst 3 ganger i døgnet og ofte 4 ganger, er altså ikke ensbetydende med at forbrenningen min fungerer aldeles optilmalt. *hehe*

Du TrillTrall, går det virkelig så lenge mellom hvert måltid.....er det ok har jo også hørt at det "skal" være 3-4 timer mellom hvert måltid......men har de siste par dagene merket at det kan gå mange timer mellom, tenkte i går, kanskje jeg må spise litt likevel.....men så kom jeg på at jeg leste at "Spis når du er sulten, og spis til du er ordentlig mett" av Skaldeman... og det høres jo logisk ut, kroppen sier vel fra selv når den trenger mat......blir en lang metthetsfølelse av omelett og bacon

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat