Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-10, 13:13   #435
Dollsine
Gjest

Sv: Trenger litt oppmuntring og svar..

Opprinnelig lagt inn av KattaG, her.

Har vært i ketose hver dag.......

Jeg vil ikk gi opp!!!! Jeg hadde så store (sikkert altfor store) forventninger, og det er ikke så rart når man ser alles resultater og leser suksess historier. Man vil jo gjerne være en av dem..

Hei! Jeg kan ikke svare deg på de andre spørsmålene dine; det finnes helt sikkert andre på denne tråden som vet. Jeg ser du er i ketose hver dag. Jeg har også sett at flere sier de er det, men at de likevel ikke går ned i vekt. Kan noen forklare meg hvorfor? jeg trodde at når man var i ketose så forbrenner kroppen fett. Er det ikke så enkelt?

Jeg har også hatt store forventninger; så store at jeg tror det har stoppet nedgangen. Det ble rett og slett en stressfaktor - og stress er en såkalt partystopper. Bildene i hodet/forventningene har vært at magen (den er størst) og bilringene (de er mange) var borte på noen få uker. Sånn gikk det dessverre ikke nei . En bilring (den øverste) forsvant de første ukene, så stoppet det opp. De siste to ukene ser jeg (og kjenner) at mageflesket er blitt mer slapsete eller kvapsete - om du skjønner hva jeg mener? Håper og tror det er første tegn på at skrotten endelig skjønner at dette ikke er farlig og at dette er rette vei å gå.

Du sier du går ned, selv om det i uke 3 ble mindre enn tidligere. Jeg opplevde å gå opp over en kilo på bare to dager da jeg ventet mensen; kan det være en forklaring for deg? Spiser du mat med mer salt som binder vann kan det ha innvirkning.

Jeg har i perioder kjent meg slappere og tror det er pga at kroppen tilpasser seg. Enkelte ganger kan jeg trene hardt, andre ganger er jeg utslitt halvveis i oppvarmingen. Da tar jeg det mer med ro og ikke "tar meg ut". Tror det er kroppens måte i si fra på.

Du har holdt på i tre uker - og det er ingen grunn til å gi opp! Jobb med forventningene dine; endre mål og tidsperiode og bildet av deg selv underveis. Hold deg til den oppskrifta du tror på. Går det over 4 uker uten resultat kan du prøve deg på nytt alternativ, som f.eks å telle kh. Lykke til!

Svar med sitat