Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-10, 15:05   #24
Dollsine
Gjest

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av JuVi, her.

Det går FINT an å drikke Twinings Earl Grey uten sukker eller suketter....Klarer man å endre på det som sitter mellom øra, klarer man veldig mye!

Du har så rett så rett! Vanens makt er stor, og jeg tror nok det er sukettene som gjør at jeg drikker så mye te. Før, da jeg drakk pepsi max hver dag drakk jeg mye mindre te. Da jeg kuttet ut maxen erstattet jeg det med mer te - og mer suketter. Har brukt de siste ukene på å venne meg på tanken om te uten suketter; blir å prøve snart ja.

I dag har vi hatt får-i-kål til middag. Snakk om delikatesse! Tidligere har jeg alltid spist masse kål, sø og potet for å ikke få i meg for mye feit mat. I dagspiste jeg masse kjøtt og litt kål og null potet. Denne kålen er den første grønne jeg har spist på to uker, kh spratt i været men det får våge seg. Mener å huske at jeg har lest et sted at grønnsaker som er godt ihjelkokt er bedre enn litt fast kokt? Kålen var kokt i 3 t og det må holde tenker jeg. Fra og med i morgen skal jeg fortsette med Skaldemans fakirmat, dvs den i gruppe GI-null 50+. Dog skal jeg være litt "slepphendt" når det passer sånn; skal en del på farta og det betyr at jeg får en del mat servert. Skal ta litt grønt denne uka. Så får vi se hvordan det går

Fortsatt god søndag til dere alle!

Svar med sitat