Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-04, 18:52   #3
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

For det første er det ingen av oss som blir sponset av Atkins, og at vi tjener penger på å anbefale å kjøpe boken hans Men vi ønsker vel alle å lykkes i det vi gjør, og da tror jeg det er en forutsetning å gjøre seg kjent med kostholdsprinsippene hans.

Det er IKKE bare å kutte ned på karbohydratene. Så er det sagt.
Du må også vite hva slags vitamin/mineral tilskudd du bør ta
Du bør vite hvor mye grønnsaker og hva slags grønnsaker du bør ta
Du bør vite hvilke proteinkilder du bør velge
Du bør vite hva slags fett du skal velge
Du bør vite hva kaffe, te, cola-drikker kan gjøre med kroppen din og kostholdet
Du bør vite hva enkelte søtstoff-kilder kan gjøre med kroppen din og kostholdet/vekttapet ditt.

Listen kunne gått videre, og videre og videre......

Når du har lest boken vet du hva du skal gjøre når du er forstoppet, hvis hodepinen kommer, og hva den kommer av, hvilke postitive virkninger dette kostholdet kan ha for deg (foruten vekttap). Du får ideer på mat du kan lage, hva du kan gjøre når søthungeren tar deg, hva du kan erstatte brød med, og ikke minst vil de aller fleste få et stort AHA opplevelse, og ikke minst enorm motivasjon til å gå løs på dette.

Å ikke kjøpe boken til Atkins og bare lese seg om litt her inne, sammenligner jeg med å tro man kan kjøre bil fordi man vet om andre som kjører bil og har hørt at det er en clutch, brems og gass i bilen (uten helt å vite hva de skal brukes til... )
Og selv om man leser boken er man langt fra utlært. Jeg har lest bøkene hans, surret rundt både her og inne på slankenett.no og holdt på med dette kostholdet i et halvt år, men er bare som en novise å regne.

Derfor blir oppfordringen til dere begge å låne boken eller kjøpe den. Den er veldig lettlest, og kommer sannsynligvis til å gi dere mange herlige positive a-ha opplevelser og motivasjon til å starte på Atkins. Jeg opplever å ta frem boken hele tiden for å lese om igjen og om igjen når jeg står fast eller noe jeg lurer på.
Lykke til!

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat