Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-10, 13:48   #22
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Er det rett å kaste ut sigøynere fra landet?

Synes det er veldig søtt og romantisk med dette bildet av Sigøynere som livsglade, familiekjære, fargerike mennesker som synger, spiller og danser rundt bålet. Selve inkarnasjonen av frihet og ikke-materialisme. Forøvrig veldig likt "Tinkers" aka "The Traveling People" i Wheel of Time bøkene, som passer perfekt med den romantiske Sigøyner-fiksjonen men alikevel har dette dårlige rykte på seg.

Dette er fiksjon. Det finnes kanskje noen ytterst få mennesker som lever på denne måten, men de eneste "Sigøynerene" jeg noengang har sett er disse stakkarslige folkene som sitter gatelangs året rundt med et pappkrus og bildet av den sultne familien og den radmagre hunden de har en kopi av alle mann.

Nei, jeg sier ikke at disse menneskene har det enkelt men legg nå i allefall bort denne overromantiseringa av folk som kommer hit for å tigge. Faktum er at bortimot alle disse vi ser rundt i byene våre er medlemmer av/offer for organiserte tigger-ringer (hvordan ellers skulle de ha ressursjer til å komme seg hit en masse i utgangspunktet?) eller rett og slett lykkejegere som vil leve av vår overflod og dumhet. Etter diverse intervjuer og en dokumentar om tigging som viste at tiggere drar inn mer kontanter på 2-3 dager enn jeg tjener i måneden...

Vel, sperr grensene, ta inn de som absolutt må ha midlertidig asyl for å unngå å bli drept (faktiske flyktninger, ikke lykkejegere organiserte kriminelle), og hjelp de vi kan hjelpe der de er; så snart eldreomsorg, barnehageplasser, skoler og infrastruktur i vårt eget land er sånn halvveis i orden!

Edit: kommentaren på hva tiggere tjener var de virkelig ekstreme. De som slutter på jobben sin og gjør tigging til et yrke, som bruker alle virkemidler til å maksimere inntekten sin. Mer vanlig er dopmisbrukere ol. og tenk et par sekunder på hva det ville kostet å holde seg med med heroin, crack, alkohol osv. i tillegg til basic mat og hysly. Er ingen tvil om at mange tiggere drar inn like mye om dagen som jeg gjør i jobben min. De har hele dagen på seg, og 20-30kr fra 50 mennesker er faktisk nok til å tjene mer enn jeg gjør. x(

Sist redigert av plastbox : 20-09-10 kl 14:19.
plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat