Sv: Er det rett å kaste ut sigøynere fra landet?
Vel, poenget mitt var ikke at Sigøynere er møkkafolk, ei heller at de har blitt behandlet bra. Poenget var at alle disse som blir jaget ut av Frankrike (som sitter i intervjuer på tv og direkte TRUER Norge og sier "Pass dere for Sigøynerinvasjonen!") så vel som disse som sitter rundt og tigger kaller seg Sigøynere. Dersom noen "Tinkers" kom i grelle, fargerike vogner og slo opp camp på et jorde i nærheten av meg hadde jeg vært førstemann på plass med mat og drikke og kanskje litt byttevarer og jeg hadde danset og sunget og kost meg.
Dette er dog ikke menneskene som i dagens kollektive bevissthet er "Sigøynere", "Tatere", "Rumenere" eller hva disse "skikkelige" folka du reffererer til skal kalles. Det er tiggere, kriminelle.. lykkejegere og brutale organiserte kriminelle som ser oss som dumme, invalide byttedyr.
Det er et problem. Norge drar inn alt, totalt ukritisk, og feiler på grunnleggende oppgaver som å ta vare på "våre egne" altså de som har bygget landet og og de som er små men i fremtiden skal bygge landet videre. Vi "redder" mennesker med motbydelige verdier og menneskesyn ved å ta dem inn så de kan gå fra å ha det greit til å ha det fantastisk, uten tanke på offrene her til lands.
For å ta et veldig klisjé og oppbrukt eksempel: Hvorfor skal den da 15 år gamle jenta fra Drammen som for noen år tilbake ble dratt inn i en bil og gjengvoldtatt av 5 godt voksne somaliere en hel ettermiddag/kveld betale prisen for at de har det godt? Greit at det er nobelt av Staten å ville "redde" dem, men de kunne spurt denne jenta som nå antageligvis er totalt og ugjenkallelig skadet -om ikke ødelagt- for livet om hu syntes prisen var fair..?
|