Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-10, 17:59   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Laseroperasjon av øyne i Oslo eller Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg er ikke så veldig langsynt og er nok i rette lesebrillealder, hehe. Det jeg antagelig skal ha, er refraktiv laserkirurgi...
Det jeg er ute etter, er vel å få vite om en klinikk som har godt renome og har gode resultater. Og på nett er det ingen slike sider (som jeg finner...). Evt hvilke steder/kirurger man bør holde seg unna

Ellers tror jeg at jeg vet om de fleste bivirkninger. En av de som tok en versjon av laseroperasjon, fortalte at hun kunne risikere at hornhinnene kunne løsne hvis hun ble utsatt for en kraftig kollisjon den første tiden... Det er noen år siden dette da, og heldigvis er hornhinnene fremdeles på plass .

Da tok hun lasik. Legen lager en flap av hornhinna, løfter den opp og bruker deretter laser. Flappen legges så tilbake igjen.

Vær obs på at hvis du er i lesebrillealder og gjennomfører en laseroperasjon må du likevel bruke lesebriller med mindre du går for monovisjon. Det har jeg på øya mine, da ved hjelp av linser. Jeg ser på avstand med det høyre øyet og nært med det venstre. Lesebriller er dermed ikke nødvendig! Sambo er laseroperert slik og det fungerer utmerket sier han. Du kan jo selv teste ved å sette en svakere linse på det ikke-dominante øyet.