Hei LindaJeg skjønner deg veldig godt, jeg. Det er helt sikkert mye du savner hjemme i Bodø, både venner og familie. Og det er ofte slik at når man møtes så sjelden, så er det naturlig å kose seg med god mat og drikke når det endelig skjer.
Selv føler jeg det på samme måten. Når jeg besøker mine foreldre, er det så mye av mammas gode mat jeg har savnet. Selfølgelig ikke bare maten, men tradisjonene og alt det som følger med.
Desverre har jeg det slik at jeg føler at jeg aldri blir riktig tilfredstilt av lavkardo-maten. Det smaker godt, men jeg savner brød og poteter.
Jeg kan ikke tenke meg å leve sånn som dette for evig. Da vil jeg heller kose meg og ta en mnd. i året med slanking. Vet at dette ikke er filosofien bak kuren, men det er nå sånn jeg ser det.
Sist jeg gikk på denne kuren er 5 år siden. Først nå i vår hadde jeg nådd den samme vekten som jeg startet kuren på da. I mellomtiden har jeg spist akkurat det jeg har villet.
Jeg gikk ned 11 kg på 2 mndr. den gangen. Har stort sett holdt vekta siden det. 2-3 kg opp og ned blir det alltid.
jeg vet ikke hvor mange kilo du skal ned, men jeg tror at du med god samvittighet kan ta deg pause i sommer. Selv om du går opp noen kilo, tar du jo det til høsten når du kommer til Trondheim igjen, ikke sant?
Dersom du er i tvil om du kommer til å klare å begynne igjen bør du kanskje tenke deg om. I alle fall sette en eksakt dato for når du begynner igjen.
Klarer du å ta pause i sommer og fortsette framover mot jul, vet du at du har kontroll. Og det er nå tross alt det viktigeste.
Lykke til
(Jeg bor i Bodø, så kanskje vi sitter ved hvert vårt bord i Teltet i sommer... )