Sv: Er det rett å kaste ut sigøynere fra landet?
Selvsagt er jeg høyrevridd, stemmer FrP så mine besteforeldre, foreldre og jeg selv kan få eldreomsorg når den dagen kommer, og jeg slipper å dø i sykehuskø den dagen jeg får senkomplikasjoner av diabetesen min. Det har da virkelig ingenting med saken å gjøre?
Greit, la oss kalle dem rumenske tiggere om det er der skoen klemmer. De kaller seg selv for Sigøynere, jeg har aldri sagt at de er Sigøynere.
Og hvorvidt jeg har rett eller ikke.. jeg forstår ikke hva du mener her engang. Jeg kom med en observasjon. Tråden omhandler tilflokkingen av rumenske tiggere (som kaller seg selv Sigøynere selv om de tydeligvis ikke er det), og hvorvidt disse skal holdes ute av landet og borte fra gatehjørner. Som svar på at folk dro diskusjonen over på hva som er eller ikke er en Sigøyner valgte jeg å påpeke at saken handler om tiggere som det stadig blir flere av, tiggere som går ut og advarer dumsnille Norge mot det de selv kaller en "Sigøynerinvasjon". Jeg påpekte også for ordens skyld at jeg og alle andre med øyne i hodet legger merke til økningen av antall tiggere i byene, mens ingen jeg vet om noengang har sett de ekte Sigøynerene annet enn på tv.
Dersom jeg som du sier har kommet med en uriktig påstand så setter jeg faktisk pris på om du kan sitere den og irettesette meg på en saklig måte, fremfor å komme med kritikk av meg basert på noe uspesifisert jeg ikke helt kan forstå at jeg har sagt.
|