Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-10, 15:09   #1
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Hjemmelaget müsli

Oppskrift med bilder her

Jeg spiser som regel denne müslien til frokost hver dag; 25 g müsli sammen med ca 150 g tyrkisk youghurt, 1 ts hermesetas og litt fun-saft.

Nøttemüsli

Ingredienser:
50 g paranøtter
20 g mandler
20 g valnøtter
20 g hasselnøtter
20 g linfrø
25 g soyaflak (eller sesamfrø)
25 g solsikkekjerner
1 ts vaniljepulver (eller innmaten av en vaniljestang)
3/4 ts salt
2 ts sukrin
1 ts kanel
30 g olje
10 g sitronsaft

Fremgangsmåte:
Hakk nøttene og bland sammen nøtter og korn. Hell det over i et tynt lag på en bakepapirkledd stekeplate, og rist det i ovnen i ca 5 min ved 100 grader.
Ha resten av ingrediensene i en bolle. Legg den ristede blandingen oppi, og rør godt sammen sånn at alt blir dekket.
Ha alt over på stekeplaten igjen og rist videre i ca 10 min ved 175 grader. Rør hvert femte minutt.
Etter 10 min slår du av varmen i ovnen og åpner ovnsdøra på gløtt. La blandingen stå i ca 15 min før du tar den ut, avkjøler helt, og putter den i en tett boks.

Næringsinnhold pr 100 g:
Kcal: 590
Protein: 16 g - 11%
Karbohydrat: 4,1 g - 3%
Fett: 57 g - 86%

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat