Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-10, 19:02   #11
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Laseroperasjon av øyne i Oslo eller Trondheim

Husk at det er stor forskjell på å la seg operere som langsynt (iallfall om en er veldig langsynt), enn som nærsynt, da det er mye lettere å få bra resultat som nærsynt. Synes at jeg mange ganger har hatt kunder som har blitt nesten like langsynte som før, noen år etter operasjonen. Det er forresten lettere å få et bra resultat på langsynte om en har astigmatsime ("skjeve hornhinner") i tillegg.

Pedersen i Drammen var og foreleste for oss da jeg studerte, og jeg synes han virket veldig flink, men jeg kan egentlig ikke uttale meg om han virkelig er det. Han bruker etter det jeg har forstått å være tidlig ute med nye teknikker og utstyr, men det er det sikkert mange andre som er også. Ellers så er det vel mange kirurger som reiser litt rundt, og opererer flere plasser i landet, så liten vits i å dra til Oslo om det er samme kirurg i Trondheim.

Om du vil la deg laseroperere til monovision, så ville jeg definitivt prøvd det ut med kontaktlinser en periode først. Prøver det ut på ganske mange kunder, og det er slett ikke alle som synes det fungerer særlig bra.

Håper dette kan hjelpe deg litt videre...

Hilsen optiker Lemen

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat