Tråd: Forkynner du?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-10, 18:51   #17
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forkynner du?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Om folk ikke liker at man snakker begeistret for hvor bra man synes noe er har de et problem. Å prakke noe på andre er helt en annen sak.

Jeg støtter denne.

Folk skal få lov til å spise hva de vil, men folk flest TROR faktisk at brødskiva og potetene er sunne. Det er da jeg reagerer. Og så reagerer jeg når noen kommenterer at de vil gå ned i vekt og gjør det med "trene mer og ikke spise seg mett"-prinsippet. Har f.eks. fått kommentar at jeg kommer til å få vitaminmangel mens kommentatoren spiste på ei brødskive med margarin og noe magert på. En liten sammenligning av våre lunsjer hadde vist at jeg hadde fått i meg masse mer vitaminer og mineraler enn ham.

Folk er faktisk som regel interesserte. Jeg mener at jeg ikke er helt bak mål når det gjelder det å lese kroppsspråk, og vanligvis uttrykker de genuin interesse. Som regel er det bare kort opplisting av hva man kan spise og hva man ikke kan spise. En del spør bare for å være høflige, og tror at jeg er gal når jeg forteller det. Da forklarer jeg bare kort at evolusjonelt sett har vi spist korn og sukker for kort tid til å ha tilpasset oss det. Og at jeg hadde fått dia2 hvis jeg hadde fortsatt med høykarbo, men med lavkarbo vil jeg ikke få det.

Men ja, jeg forkynner. Jeg er ikke ute etter at alle skal spise som meg, men jeg vil gjerne at de skal VITE at for mye karbohydrater ikke er bra for oss og at mettet fett er sunt. De trenger ikke å kutte ut brødet eller poteten hvis de ikke vil, men nå vet de i alle fall at det ikke er sunt.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat