Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-10, 17:15   #8
Borghild
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

Opprinnelig lagt inn av benteks, her.

hei,

Nå, som vi har gått ned så mye, så vil min svigerinne også prøve, men etter 3 uker på lavkarbo fra Spisdegslank.no har hun kun gått ned 2 kg.....

hun går på masse insulin (dette kan jeg ingenting om) og har redusert dosene, men er nok ikke konsekvent i det hun driver med.

jeg lurer på om noen vet hva hun gjør feil,
hvorfor går hun ikke ned i vekt?
har dette noe med insulininntaket å gjøre?
hva kan jeg råde henne til?

med den overvekten hun sliter med, så er hun foreløpig ikke i stand til å røre på seg, så trening er ikke et tema. Jeg tror nok at hun hiver innpå endel atkinsk sjokolader (med null karbo) og andre "søtsaker" som heller ikke har noe særlig karbo i seg... Men når man er SÅ overvektig så tenker jeg at det er vel bedre med disse atkins-lavkarbo-godteriet enn total avholdenhet - med da kanskje store sprekker?

(broren hennes har gått ned snart 30 kg på noen få måneder, men han har ikke sukkersyke)

Har diabetes 2 og ja, insulin gjør mye i f m at hun ikke går ned i vekt. I og med at det er relativt stor overvekt du her snakker om, bør hun absolutt ha en kostomlegging sammen med lege.

Anbefaler dere å kontakte dr. Hexeberg. Hun holder til på Smestad i Oslo og har skrevet bok om lavkarbokosthold. Hennes mailadr er: www.drhexeberg.no

Lykke til.