Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-10, 10:29   #81
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det har vel heller aldri vært meningen!
Det vi ser, er at de som responderer på medisin, bedre klarer å ta tak i og jobbe med disse årsakene, fremfor å være såpass dårlige at det ikke har vært mulig å komme noen vei med annen behandling!

Det finnes også flere forskjellige typer depresjoner. Noen har jo slett ingen utenforliggende årsak og trenger en annen type behandling! Den mest effektiv behandlingen med færrest og minst alvorlige bivirkninger er faktisk elektrosjokk, ECT! Virker utrolige bra på endogene depresjoner!
Jada, vet det høres skummelt ut, men det er ikke det, altså!


Det finnes de som sliter veldig med hukommelsen etter elektrosjokk, så å si at det ikke kan være alvorlige bivirkninger er ikke helt sant. MEN. Jeg vurderer nesten å prøve, for jeg har sloss mot depresjoner i omtrentlig åtte år. Ikke så gøy å være 25, har måttet avslutte utdanningen (som jeg i grunn ikke helt har fått med meg pga mange dårlige perioder), og har nå vært sjukmeldt siden mars 2009. Og nå merker jeg veldig høsten... Æsj!

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat