Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-10, 08:15   #43
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nye TV-serier 2010

Ellers tips om serier som fortsatt går i år:
Weeds, kanskje en av de aller beste seriene jeg har sett! På sin femte sesong nå. Jeg er totalt forelska i Mary Louise Parker! At det er mulig å være en så gjenomført Lolita i en alder av 46 er helt utrolig. Manuset, karakterene, alt helt utrolig fantastisk, smart og morsomt!
Hung, herlig, litt langsom serie, men med en ganske drøy historie som man nesten litt for fort blir bekvem med .
Breaking Bad, overraskende, spennende, rørende! Og det morsomste av alt, hovedkarakteren spilles av faren fra enda en sånn ettermiddagsserie; Malcolm i midten. Tok litt tid før jeg skjønte det, men, haha. Er ikke mange forenligheter mellom disse to karakterene, altså! Sesong tre kom i vår.
United States of Tara, handler om en herlig rar familie hvor moren har splitta personlighet. Om det i det hele tatt er mulig, eller det minste troverdig å ha en sånn tilstand spiller egentlig ikke så stor rolle, man tror på det mens det skjer, og karakterene i serien er mildt sagt herlige! Sesong to kom i vår.
Mad Men er vel kjent for de fleste. Jeg brukte litt tid på å komme inn i serien, og den er litt langsom og ikke av de mest spennende. Men det funker når man først kommer inn i det. Det beste med serien er at den er så utrolig tidriktig! Det ligger mye jobb bak det å korrenspondere fullstendig med historiske hendelser, moter, etikette, språk etc. Sesong 4 går nå.

Serier jeg faller for er stort sett de hvor skillet mellom good and bad guys er flytende. Jeg elsker å elske litt forstyrra og feilbarlige karakterer. Å heie på de som lager Crystal Meth, prostituerte, dopdealere, promiskuøse så det halve kunne vært nok, moralsk forkastelige, etc etc. Det er nok der HBO og Show Time har vunnet fram, at de lager serier med utrolig versible og troverdige karakterer . Er det noe jeg ikke kan fordra så er det gjennomført hjertegode perfekte karakterer, for ikke å snakke om typ plettfrie femtenåringer med livsvisdom som overgår den jevne pensjonist. Urk .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat