Sv: Hvor mye kan man spise?
Opprinnelig lagt inn av araber123, her.
Må bare si tusen takk for svar! Er helt imponert over hvor flinke folk er ti lå svare inne på dette forumet! Er jo virkelig noe man kan støtte seg på og samle informasjon uti fra! Denne siden blir jeg å bruke mye fremover! Har blitt litt klokere, og må si at jeg ser veldig veldig frem til å starte på ketolysekuren! Skal på ferie i to uker nå, så må nok starte når jeg kommer hjem igjen. Har også sett litt rundt her inne og ser at flere anbefaler diett.no hvor man kan registrere alt hva man spiser. Kan man stole på siden, altså at det er reelle tall for de matvarer man registrerer?
Igjen tusen takk for svar! 
Monika
Jeg går også på Ketolyse, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver, jeg synes det så utrolig lite ut med de måltidsforslagene som var i boken. I begynnelsen spiste jeg ganske mye, "fordi jeg kunne" og resultatet var at jeg gikk ikke så fort ned til å begynne med. (men litt var det jo ) Noe av grunnen er nok at du som jeg har rett og slett fått ødelagt evnen til å kjenne på skikkelig sult/metthetsfølelse. På Grete Roede er man så sulten at man alltid har lyst på mer, og når man gir opp og blåser i dietten spiser man til man blir dårlig.
Men det gikk ikke mange ukene før jeg faktisk lærte dette, og nå kan jeg med hånden på hjertet si at jeg blir mett av mye, mye mindre mat enn før. Jeg kan også hoppe over måltider uten at jeg blir dårlig av det. Ikke at jeg gjør akkurat det bevisst, men hvis jeg f eks ikke rekker å spise middag før om kvelden pga noe ærend etter jobb, gjør det meg ingenting. Nå er jeg kommet dit hen at jeg synes menyforslagene i ketolyseboken ser altfor mye ut... F eks orker jeg ikke kvelds. Men skal jeg kose meg sammen med noen, spiser jeg gjerne kvelds.
Så lykke til med kuren, kos deg med maten, og ikke bekymre deg om du spiser litt mer til å begynne med enn det som står som forslag, det vil garantert gå seg til Det tar rett og slett litt tid å lære seg å lytte til kroppen!
|