Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-10, 21:46   #159
Sjanten
Medlem

Sjanten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Hei!

Jeg følte meg "hjemme" her blant likesinnede og blir med i fellesskapet. Jeg er ei blid jente på 34 med BMI på 45 etter å ha levd forbilledlig etter samtlige Grete Roede bøker og kostanbefalingene til Statens ernæringsråd.... Resultatet av nettopp dèt er til å miste humøret av. Men det tenkte jeg gi blaffen i - tenkte jeg skulle miste kiloene i stedet

Jeg har hatt en overgang og tilvenning til LCHF gjennom sommeren. Var hos Sofie Hexeberg for 10 dager siden og da gikk mitt endelige startskudd for ketogen kost. Jeg veide 118 kg da, og har ikke tenkt å veie meg før jeg skal tilbake 25.oktober for kontroll - men jeg kjenner godt at noe bra skjer i kroppen min! Og det tross lavt stoffskifte, PCOS og en kropp som har tviholdt på fettlagringen de siste årene.

Har ikke noe endelig mål, statistikkene sier at jeg skal veie 58 kg men med en muskelmasse som er like stor som det tallet i dag så er vel det neppe særlig realistisk For meg holder det at hormonene i kroppen kommer i balanse og at vekten beveger seg nedover så får det ta den tiden det tar å bli lett nok til at livet blir litt enklere. Lett nok til at det ikke er et ork å ta på sko, gjøre husarbeid, gå en god tur i skogen og ellers løpe trapper i stedet for å ta heisen på jobb. Sånne små, enkle ting som man ellers tar for gitt

Så - etter å ha lest bøker, artikler, dette forumet og diverse blogger føler jeg at jeg har fått gode "muskler" å kjempe med.

Lykke til alle andre som er i gang her

Sist redigert av Sjanten : 27-09-10 kl 23:07.
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat