Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-10, 00:12   #18
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan man spise?

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

...men ble litt overrasket over hvor lite mat det ser ut til at man spiser. I boken til Torkil står det en oversikt over forslag til hva man kan spise, og jeg syntes det så så lite ut...

Trust me. Det ER nok. Når du fjerner karbohydratene så oppnår du MYE hurtigere metthetsfølelse, og den varer mye lenger. Og ja, siden protein og fett er mye mer næringsrikt så blir det mye mindre "bæsj" også (unnskyld drittpreiket ) fordi kroppen klarer å nyttiggjøre seg nesten alt du spiser. Altså mindre avfall/avføring.

Men man blir kanskje mett på mindre når man spiser mer fett og proteiner enn masse karbohydrater.

Jepp. Nøyaktig slik er det.

Med Grete Roede har jeg bare lagt på meg fordi man må begrense seg så veldig for å gå ned i vekt, og at man må spise såpass lite (som jeg følte da), det endte med sprekk på sprekk og kilo på kilo...... Kanskje jeg er litt miljøskadet etter å ha vært på den dietten...

Skjønner den skrekken der ja. Grete Roede har mye å svare for. (Fysj!) Men ikke vær redd. Du blir nok mett på mye mindre mat enn du er vant til fra tidligere, og du holder deg mett lenger fordi maten inneholder mye mer næring. Prøv!

Masse lykke til!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat