Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-10, 17:25   #1
KattaG
Medlem

KattaG sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
KattaG er på en erverdig vei
Unhappy

Synger på siste vers ...

Jeg synes dette rett og slett er for vanskelig. Jeg har ikke ork til stå så mye på kjøkkenet, planlegge hver eneste lille detalj når det kommer til matlaging, ikke spise brødskiver sammen med sønnen min osv. Orker ikke trene, har ikke overskudd til det. Hvis vekten hadde gått riktig vei og jeg virkelig hadder sett resultater, hadde det vært noe helt annet. Men har holdt på nesten en måned nå, og sist veiing har jeg gått opp 500 gram... Ganske uforståelig. Og disse partystopperne.. You can never win...

Så, det jeg skal frem til er at jeg har lyst til å gå tilbake på Grethe Roede nå, det er et rent regnestykke og hvis man bruker opp flere kcal enn det du får i deg, går du ned. Enkelt og greit. Hvis man følger opplegget, går man jo ned. Jeg har gått ned 12 kg på dette tidligere, og hadde masse energi. Jeg kommer uansett til å dempe karbohydrat inntaket, for jeg har ikke tro på at jeg skal ha i meg så mye, spise fullkorn og grovt brød osv.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette, kanskje fordi det fortsatt er et snev at tvil i meg. Jeg har insulinresistens, og er livredd for at hvis jeg begynner på et GR kosthold, at jeg plutselig kaster i meg karbo igjen, og vekten øker. Jeg er også redd for å gå mere sultenn enn på ketolyse.
På en annen side; at jeg har klart dette 98% i 4 uker er helt utrolig til å være meg, så nå har jeg troen på at jeg klarer det ordentlig. På GR er det rom for en sprekk, overskudd til trening, og du slipper å tenke så mye på kostholdet, mener jeg hevrtfall.
Er det noen som har vært/er i samme situasjon? Meninger og tanker generelt?

KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat