Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-10, 00:29   #35
Persille
Juniormedlem

Persille sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 38
Persille er på en erverdig vei

Sv: Skoleoppgave om lavkarbo. Hjelp!

Veldig flott at du tar opp dette med økologi!
Vi er forferdelig priviligerte når vi kan velge å leve på et slikt kosthold, og de fleste er så fornøyde at man vil skrike fra fjelltoppene og få alle andre til å se lyset også. Hvis hele (ville) vesten skulle legge om til et slikt kosthold så hadde det tært forferdelig på moder jord.

Jeg lever mest mulig økologisk, og unngår svin og kylling da det er så mye ekkelt som blir tilført i produksjonsprosessen. Jeg spiser generelt veldig lite kjøtt, og minst mulig animalske produkter. Har fått beskjed av legen om å spise litt storfe, så da gjør jeg det. Skulle helst droppet kjøttet for å gjøre min lille del for et godt globalt miljø. Jeg vil spise økologisk, og tenke på hele produksjonskjeden før jeg putter i meg noe, fordi jeg mener det er bra for meg og bra for miljøet.
Derimot, hvis alt skulle vært produsert økologisk hadde det vært vanskelig å produsere nok mat til verdens befolkning. Hvis man kutter en del på kjøttspisingen så kan veldig mye mere grønnsaker og korn produseres. Heller 8 kilo korn til afrika enn en kilo kjøtt til meg.

-Persille

Persille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat