Ganske så brukbare kokoskuler
Så en diskusjon om kokkoskuler her inne for noen dager siden, og tenkte jeg skulle prøve å lage noen. Jeg synes selv at de ble veldig gode (kanskje litt i søteste laget selvom jeg ikke tilsatte noe søtning i det hele tatt), men fysj så kvalm man blir etterhvert a! 
1 plate mørk sukkerfri sjokolade fra sukkerfritt
1 plate mørk sukkerfri sjokolade (fra Sverige, husker ikke merket, men veide 85g og hadde mellom 4-5 karber per 100)
75 g kokkosmasse
ca 1/6 av en delphiafett-pakke
60 g ketolyse bakemix.
Evt kokkos til pynt
Jeg smeltet sjokoladen med delphiafettet, tilsatte det tørre, og lagde kuler så det sang etter. Først prøvde jeg med bare kokkos (uten bakemixen) og kun sjokoladen fra sukkerfritt. Da ble det altfor mye kokkos. Liksom kokkos med sjokosaus. Derfor smeltet jeg i den andre sjokoladen også, og fremdeles var dte på en måte for mye kokkos. Det var ikke så godt å tygge. Derfor blandet jeg i bakemixen, for å få i noe mer masse som ikke var kokkos. Da smakte det godt. De fleste rullet jeg i kokkos, mens resten helte jeg ut på en plate, la det i kjøleskapet i en time til det var kaldt. Har delt opp i passe ruter nå, og de er deilige og litt myke inni. Jeg tror de hadde blitt enda litt mykere hadde jeg tilsatt mer delphiafett så det skal jeg gjøre neste gang. Det ble også veldig søtt, ¨hjalp litt når jeg tilsatte bakemixen, men bare litt
Jeg klarte kun 3 kuler før det sa stopp, dette var MEKTIG! Men da orker man jo ikke så mye per gang
Jeg regnet på det og kom fram til 17,8 karber, slettes ikke ille, for det ble en god del. 
|