Tråd: Oopsie-roll
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-10, 11:24   #382
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Jeg er blant dem som absolutt IKKE får til disse slik at de ser ut som på bildene
Eggehvitene faller sammen straks de kommer i kontakt med eggeplommer og ost, og resultatet er blitt flatt og kjipt.. Jeg har fått dem til EN gang, men aner ikke hva jeg gjorde annerledes da :roll:

Nå har likevel funnet en løsning som blir en finfin brødskiveeratatning i allefall:
3 egg
2 eggehviter (har alltid til overs etter bearnaise f.eks)
100g revet gulost
1 ts fiberhusk
1 ts bakepulver.

Istedetfor å piske stivt og skille og drive, så pisker jeg TYKK eggedosis av eggene før fiberhusken kommer oppi sammen bakepulver. Denne hjelper til å beholde volumet. Osten går i tilslutt, og resultatet er finfine "brødskiver" uten svampekonsistens. De duger til både "vafler", ostesmørbrød, som brødskive eller knekkebrød, eller til å duppe i sausen eller suppa ved siden av middagen. Om de smøres tynt utover, funker de også helt greit som wraps til taco.

*omnomnom*

Flott at du har funnet din variant!
Har du lagt den ut som egen oppskrift også?