Sv: Gå ned i vekt sammen?
ikke noe flink til å skrive ned noe oppdateringer her. denne uke er min 5 uke på ketolyse. Jeg har hatt en grei nedgang men ikke så mye føler jeg. Bare 4,2 kg på 4 første uker. Det er jo bra det men jeg har forvenntet mye mer. uke 3 har vert helt syk! ikke nok med at jeg ikke gikk ned noe den uka men jeg gikk opp!!!! jeg skjønner meg ikke på noe... jeg spiser minimalt med karbo, det passer jeg på å ikke oversskride de veiledende 15 gr pr dag, har hele tia vert i ketose men alikevel... Jeg har hele tia følt at jeg har fått veldig mye vann i kroppen, følt meg oppblåst i fingrene og føtene så hva kunne det være? Ikke nok med at jeg ikke mister vann jeg får liksom mer... denne uka er den første uke jeg kan si at jeg føler at jeg ikke er pløsete mer og begynne å føle at jeg ikke får hevelsene over natten. Jeg har sett på mulige faktorer at jeg ikke går ned så mye: - for lite mosjon (ja, det er nok sant, er nok ikke flink til å finne tid til misjon hver dag og det prøver jeg å endre på);
- spiser for skjeldent. Er jo liskom ikke sulten noe så jeg har spist i hovedsak 3 måltider. Har endret det den siste uka og tvinger meg selv til å spise minst 5 mindre måltider.
- alt for mye stress, sover dårlig og lite. Tja... lite å gjøre med det... livet mitt er full av stress og slit for øyeblikket og det kan fort bli mer stress... Prøver å være flink å komme meg i seng seinest 12 men ikke altids det går.
- for mye melkeprodukter i kosten: cotage cheese, rømme, fløte, div. oster har vert fast følge for jeg forsto at det var jo bare å spise de! Men det er noen som mente at akkurat det kunne være orsaken. Kuttet ut fløte og erstater den med kokosmelk, mye mindre oster og spesielt påpasselig med cc og fetaost. Vanskelig å droppe feta, må jeg si - salaten er ikke den samme uten, he-he, men jeg prøver.
- søtningstoff? jeg har brukt noen sukketer i teen iblant, en-to glass pepsi max eller fun light saft, kunne det ha så mye å si? hm... har kuttet de også ut.
Så nå er jeg spent på resultatene i denne uka. Jeg var 97,6 på mandags morran. Håper virkelig vekta kryper ned under 97 på søndag!!!
Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.
Her er det mye vann i kroppen. opp 2,1 kg denne uka 
huff da, plages også med mye vann i kroppen...
Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.
Å gud.... jeg er så lei, lei, lei.... vekten spratt opp igjen et par kilo etter at jeg begynte på p-piller for 4 uker siden og står bom stille, og jeg er så slurvete og uinspirert om dagen. Har akuratt startet ny jobb, mye kursing og lange dager = stress og mas og dårlig kost.
Jeg trenger et spark bak! Eller en klem..... snufs....
jeg gruer meg til p-pillene, beskymrer meg på kosn vekta mi reagerer på de... har lenge vurdert å ta p-sprøyte men vil jo ikke gå opp!!!!
Masse stress er fælt! føler med deg, Linuz. Sender deg en god klem og gratulerer med en fin nedgang alikevel du er jo under 100 nå!!! Juhu!
Opprinnelig lagt inn av Malinoshka, her.
Hei dere.
Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Jeg har hatt 14 kjipe dager, med "plutselig" vektoppgang som flere her skriver om, vanskeligheter med å motivere meg selv, to sprekker og en kropp som har samlet vann.. Gikk to uker over tida med mensen - så regner med at 14 dager med ekstra østrogenstimuli gjorde sitt for å irritere vekta. I det mensen kom føltes det som flere liter (!) vann forlot kroppen, og vekta begynte endelig å gå ned igjen. Så nå er jeg på nytt motivert og klar for en ny uke, og forhåpentligvis - vektnedgang.
Begynte på 108,5 kg den 17. august. I dag 20. september veier jeg 103,8. Dvs at dersom jeg går ned 0,3 g før 1. oktober så har jeg også nådd målet om - 5 kg før oktober. Har også hatt en ny runde med målebåndene:
Før Nå
Lår: 68 cm 68
Hofte: 126 cm. 120
Midje: 112 cm. 105
Bryst: 125 cm. 122
Overarm: 40 38.
Er seff veldig glad for å ikke ha mista mest over puppene. :P
du har hatt kjeme nedgang, Malinoshka! Gratulerer (kjempe fint nick du har foresten betyr det noe? det minner meg mistenkelig om bringebær....)
Opprinnelig lagt inn av Life is good, her.
Jeg har hatt en uke der vekta mi har vært lettere schiozfren, tror jeg! (Og ja, jeg klarer ikke å la være å veie meg hver dag..hehe). Den har variert med 2 kg opp og ned. Kjemepfint når det er 2 kg ned, men når det er 2 kg opp igjen, så er det jo ikke like moro!! Jeg har veiedag på søndag, altså i dag og med dagens veiing har jeg gått ned 0,4 kg på en uke. Jeg er jo fornøyd siden det går nedover, men det hadde jo vært bedre om det sto 2 kg ned ;-)
.
det å ha med å gjøre med lettere schizofren vekta er en kjent sak, he-he. Jeg har sett at vekta forandrer seg med over 2 kg ila dagen. Og jeg er ehlt enig at det er jo så mye bedre når den forandrer seg med minus 2 kg på slutten av dagen.
Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.
Okei, da var jeg nede under 100 kg igjen.... kanskje.... vekta er litt ustabil, men i dag ved lunchtider viste den da jammen meg 99,8 kg! Herregud så langt det sitter inne her....
Men jeg har nådd oktobermålet og er blitt flinkere med maten, kutter ned på søtning (sukrin, sucralose, aspartam); litt Skyr med kremfløte må jeg ha, men Pepsi Max forbruket er kraftig på nedadgående.
Og jeg har kjøpt meg Ketostix som blir rosa hver gang jeg tester... så da er jeg vel i ketose?
så bra med utslag på ketolysestix! det betyr vell at du er i ketose Jeg har også kuttet ned på all søtning og Pepsi max. Må si at jeg er veldig fornøyd med et tilfeldig glass med pepsi medmasse isbitter en gang i uken fremfor 2-3 glass hver dag før.