Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-10, 22:17   #54
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbohydrat-teoriene er manipulasjon

Først sier du at vi ser oss blinde på vekttap, og så sier du at det er placeboeffekt som gjør at vi blir friskere. Dette inkluderer visst blodprøver også.

Og hva med Sten Sture Skaldeman? Han hadde slanket seg i mange år (40 tror jeg det var) og alltid gått opp mer enn han gikk ned. Han veide 145 kg og hadde skyhøyt blodtrykk. Legene ga ham 6 måneder igjen å leve på grunn av overvekt og blodtrykk. Så da tenkte han at han skulle i alle fall spise godt de siste månedene. Så da fråtset han i fet mat som han tidligere ikke hadde fått spist. Egg og bacon til frokost og biff med fløtesaus til middag og sånt. Tilfeldigvis kuttet han ut karbohydrater og spiste masse fett. Uten å vite det og uten å mene det så spiste han LCHF. Han skulle egentlig spise seg ihjel, han. Og heldigvis spiste han slik så lenge at han merket forskjellen. Han begynte å føle seg bedre og vekta gikk nedover! Dette var ca 10 år siden. Han har nå gått ned 65kg og har ikke gått sulten på ca 10 år. Hvordan kan han ha innbilt seg det når han trodde at han spiste seg ihjel?

Du sier at bakgrunnen din ikke betyr noe, men den gjør det. Akkurat som at min bakgrunn har noe å si. Bakgrunnen betyr ikke at alt du sier er korrekt eller at alt du sier er feil, men vi vil gjerne vite hva slags bakgrunn du har for å komme med slike bastante utsagn.

Opprinnelig lagt inn av MFUS, her.

Argumentasjon kan også vise at rent vegetabilsk kosthold har sin fortreffelighet og veldig mange positive helsegevinster - dem spiser normalt lite fett og proteiner og er rake motsetningen til lavkarbohydratfilosofien i så måte.

Nå er ikke det mest korrekt heller, for vi skal spise animalsk også...

Du kan jo ta en titt på denne bloggeren som går ganske nøye gjennom veganer"bibelen" the China Study. Det er der tullet om at vegetabilsk kosthold er sunt kommer fra. Og i the China Study snakker vi om forvrengning av fakta.

Dessuten er det ikke slik at karbohydrater er gift kroppen vil ha ut av kroppen, det er hjernevask som det holder.

Hvor er det sagt? Det jeg sa var at overskudd av blodsukker (høyt blodsukker) er som gift for kroppen. Vennligst ikke vreng på det jeg sier og bruk gjerne sitatknappen slik at man kan se hva du egentlig svarer på.

Er overasket over hvor naive dere er, og at dere ser det så blendet at dere ikke ser det åpenlyse - men skjønner det jo da dere nok sikkert har fått slanket dere en del og kanskje også fått et nytt liv uten så mye fett på kroppen. Men igjen, det sier ingenting om det faglig mest riktige - snarere tvert imot forteller det bare at dere har hatt slankesuksess med noe.

Du liker virkelig å kaste stein i glasshus? Igjen, kudos til deg for å ha sultet bort 50 kg, men det er nok du som er naiv og trangsynt og ikke ser det åpenlyse. Eller er du kanskje bitter over at andre leker seg ned i vekt mens du mått kjempe for det? Og det er mange her som ikke har slanket seg ett gram.

Men ta heller opp poker på facebook igjen i stedet for å trolle her.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat