Sv: Lavkarbohydrat-teoriene er manipulasjon
Opprinnelig lagt inn av Titania, her.
Jeg er en legmann som har forsket på min egen kropp i mange år og har funnet ut at det er dette kostholdet som passer meg best. Påstår du at jeg ikke kan bli ekspert på min egen kropp ?
Opprinnelig lagt inn av MFUS, her.
Korrekt, det kan du ikke!
Du kan ha en følelse av diverse ja, men det betyr intet verdens ting og mye kan være tilfeldig også.
Sagt på en annen måte, at noen kommer frem til noe vedkommende selv mener skal ha sin fortreffelighet betyr ikke en dritt dersom ikke dette kan påvises og dokumenteres grundig via forskning.
Hva enkeltmennesket føler, tror og blir overbevist om har dermed intet å si med hva som er riktig ernæringsmessig.
Først den dagen der en kunnskap kan dokumenteres, for så i ettertid at det skal vise seg at kunnskapen er etterprøvbar - først den dagen har teorien verdi og man må omstille seg til en ny og bedre kunnskap.
At kunnskapen og rådene over tid endrer seg er en styrke heller enn noe negativt, det er altså noe alle ønsker da kunnskap er i aller høyeste grad verdifullt.
Men det er ikke rom for synsing etter eget forgodtbefinnende, ting må dokumenteres og teorier MÅ nødvendigvis være etterprøvbare også om dem skal ha noen verdi.
Det handler om enkel og elementær kvalitetssikring av teorier.
Bullshit!!! Jeg har ulcerøs colitt, og den eneste som kan finne ut av hva slags mat som passer best for min kropp, og min sykdom er faktisk jeg..
|