Frisk start igjen!
Hei da er jeg igang igjen. Jeg har prøvd alt, og vet at Grethe Roede ikke er effektivt, Eurodiet virker, Atkins er for fett, at "kurer" skaper mat-fokus. Livsstilsendring er tingen. Samtidig fører en "jeg-skal-spise-sunnere" holdning ikke til den nødvendige forpliktelsen. Min plan? Noe lignende Lindberg, med frukt og ikke så mye annen karbo.
Trener tre ganger i uken, kanskje jeg skal spandere noen timer med personlig trener for å optimalisere dette? Løp Sentrumsløpet i våres, stolt av det. Og over at jeg holder treningen, det er veldig lystbetont.
Jeg har fått låne en bok om kognitiv tilnærming til slanking, endring av tankemønstre som ellers gjør at vi saboterer oss selv, Beckmetoden, heter den. Har allerede fått noe innsikter, som "det blir mer mat senere også, trenger ikke hamstre!" Har alltid litt panikk for at det skal bli for lenge til neste måltid, og at blodsukkeret skal falle. Men blodsukkeret har egentlig vært godt regulert siden jeg har gått over til lavkarbo, likevel sitter det igjen. Har også av og til migrene som blir verre med lite mat, men ikke om jeg sørger for å spise nok. Fungerer å ha med seg noe i vesken. En annen innsikt er at sultfølelse går over, man trenger ikke å gi etter for den om det egentlig er lenge til lunch.
Mål? I første omgang faktisk gå ned i vekt, nå har jeg holdt vekten med trening, men ikke hatt så mye fokus på mat. Ønsker å gå ned til før barn vekt, det vil si ca. 10-12 kilo, ned til 70-72 kilo. Vet ikke hva jeg veier nå, skal veie meg etterpå.
Og skrive ned det jeg spiser. Håper det kan virke forpliktende. Så da er det bare full rulle!

|