Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-10, 12:08   #34
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mistet all håp OG motivasjon, buuu!

Opprinnelig lagt inn av nlerka, her.

Tissa minst 100 ganger idag, er liiiitt slitsomt faktisk! Men det går over, slipper å stå opp om natten for å tisse jaffal

Idag er karbohydrat-kvoten min på max =/ Ikke sååå stolt av meg selv akkurat, men det får gå sin gang.. Jeg skal ikke gi meg!

Spinat går det mye i, når jeg får lyst på noe jeg ikke bør spise, tar jeg ett par blad, også knasker i meg dem på vein ut av kjøkkenet Kjekk løsning!
Skulle bare hatt ei vekt, vil vite nøyaktig hva jeg veier :P det er litt surt å ikke vite det.. Går å tenker mye på det! haha

Hei nlerka, jeg synes du er kjempeflink som har kommet det over den bøygen du var igjennom.

Selv har jeg levd med ketogen kost i snart ett år og har hatt utrolig effekt. Jeg slet med ustabilt blodsukker og hadde lagt på meg på grunn av dette. Så min drøm var stabilt blodsukker og å gå ned i vekt. Det har jeg gjort, pluss at jeg har fått så utrolig mange andre helsefordeler som jeg ikke hadde regnet med. Jeg har også hatt problemer med hormonbalansen og uendelig lange sykluser. Det morsomme er at jeg nå begynner å få regelmessig mens, etter alle disse årene. Jeg er liksom fremdeles litt i sjokk. Ikke visste jeg at mat hadde SÅ stor betydning. For meg er det utrolig motiverende med helsegevinster jeg har merket så fort. Utrolig mer motiverende det jeg kan merke på kroppen hver dag, enn å tenke at jeg skal forebygge kreft og hjerte/karsykdom om 30 år liksom.

Så bare gled deg til du merker helsegevinstene. Du skriver at du har mye fett rundt midjen. Er du utredet for insulinresistens? Har du dette kan ketogent kosthold være helt supert. Ikke lett å ta knekken på den med lavkalorislanking.

Gled deg over å kunne spise fløtesauser, grønnsaker gratinert med fløte og ost, mauling av pålegg osv. Jeg pleier å si at jeg spiser det beste av det beste. Jeg slipper det "kjedelige" brødet, mauler ost og spekeskinke f.eks. Litt som å spise koldtbord eller tapas hver dag. Og til middag "slipper" jeg den kjedelige poteten som jeg ble tvangsforet på i hele oppveksten. Nå spiser jeg bare "kremen" av god mat .

Har du ikke vekt i huset, ta mål av kroppen. Det kan være like motiverende å se at cm forsvinner. Og i tillegg kan det virke som en motivasjon å lage en ticker hvor du kan følge fremgangen din. Jeg synes i hvertfall det er utrolig morsomt hver gang jeg kan gå inn å justere på tickeren min. Litt som han i lottoreklamen som later som han er ulike personer, vil høre om og om igjen at han har vunnet i lotto .

Og bruk forumet her inne for alt det er verdt.
Masse lykke til videre, og kanskje din samboer etterhvert blir misunnelig på all den gode maten du kan kose deg med .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat