Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-05, 17:49   #8
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg inntar fett fra eggeplommer, smør, avokadoolje, nøtter, kakao, kylling, kjøttdeig, melkeprodukter, olivenolje ++

Akkurat som at du ikke blir fet av å spise fett, så får du ikke kolesterol av å spise kolesterol. Det er 2 myter som er avlivet - og skaper grunnlaget for lavkarbokosthold og andre ikke-hysterikse dietter.

En diett med mye proteiner, med lite fett og lite karbohydrat fører til at du etter noen dager blir veldig kvalm, og uten stand til å fortsette. Jeg klarte 4 dager første gang jeg prøvde meg på en ketogen diett... (etter å ha lest Pauluns Fettforbrenningsbok)

Forenklet: Fedme og Høyt Kolesterol er resultat av stor insulinbelastning på kroppen. Økt insulin får du av å innta raskere karbohydrater - mengden virker selvsagt også inn.

Generalisering: Kroppen din klarer å nyttegjøre seg 30g protein i ett måltid. Dette tilsvarer 1 kyllingfilet - resten blir til sukker