Opprinnelig lagt inn av Nille
Misforsto visst jeg. Trodde du fulgte ketolysekuren (til Torkil), men dette er jo noe annet... eller ??
Du er klar over at det ikke er farlig fett og kolesterol i eggeplommen ? At det er en gammel myte som viser seg å ikke holde stikk ... Nyere forskning er fine saker ser du Her er noen referanser til denne forskningen ang. egg og kolesterol, særlig nr. 2 og 6 er viktige.
(1) Franceschi S, Favero A, La Vecchia C, Negri E, Conti E, Montella M et al. Food groups and risk of colorectal cancer in Italy. International Journal of Cancer 1997; 72:56-71.
(2) Kern F. Normal plasma cholesterol in an 88-year-old man who eats 25 eggs a day. The New England Journal of Medicine 1991; 324(13):896-899.
(3) Mahley RW, Innerarity TL, Bersot TP, Lipson A, Margolis S. Alterations in human high-density lipoproteins, with or without increased plasma-cholesterol, induced by diets high in cholesterol. Lancet 1978;2(8094):807-809.
(4) McGill HC. The relationship of dietary cholesterol to serum cholesterol concentration and to atherosclerosis in man. The American Journal of Clinical Nutrition 1979; 32(December):2664-2702.
(5) Osler M, Heitmann BL, Schroll M. Ten year trends in the dietary habits of Danish men and women. Cohort and cross-sectional data. Eur J Clin Nutr 1997; 51(8):535-541.
(6) Vorster HH, Benadé AS, Barnard HC, Locke MM, Silvis N, Venter CS et al. Egg intake does not change plasma lipoprotein and coagulation profiles. American Journal of Clinical Nutrition 1992; 55:400-410.
Det finnes flere tråder om akkurat dette her i forumet
Jeg følger ikke dietten hans, jeg følger bare en lav karbo diett egentlig..
|