Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-10, 12:43   #1
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Kjempegode vafler, 1,2 g kh per plate

WAFFELS, BABY!!! (Oi, litt svære bilder, men...)

I dag hadde jeg sååå lyst på noe søtt til lunsj, og tenkte å prøve ut vaffeloppskriften på Soyaproteinboksen fra ketolyse. Som vanlig klarer ikke jeg å holde meg til oppskriften uten å eksperimentere, så derfor ble det min egen vri. Og jeg ble såååååå overrassket!!! De ble bare så sykt gode, og jeg følte nesten at jeg "jukset", så gode var de!!! Og kun 1,2 g kh i hver plate, så det var jo bare GULL!!!
Så lunsjen i dag ble 2 stk av Marens sinnsyyyyyyykt gode vafler, med 10 g Noras Jordbærsyltetøy Uten Tilsatt Sukker (1,4 g kh) og 10 g seterrømme (0,3 g kh). Tilsammen besto lunsjen i dag da av 4,1 g kh, og det synes jeg jammen ikke er verst når den var sååååååååååå god!!! ))



Du trenger:
3 egg - ca 1,5 g kh
100 g seterrømme - 2,9 g kh
1 dl kremfløte - 2,9 g kh
1 dl soyaprotein - ca 1 g kh
1/2 dl vann
1 ss natreen eller annen søtning - ca. 1 g kh
10 dråper vaniljeessens (Ikke oppgitt kh...Noen som vet??)
1 ts kanel (Ikke oppgitt kh, noen som vet??)
2 ss fiberhusk - 0 g kh
1 ts bakepulver - ca 0,6 g kh

Totalt 9,9 g karbohydrater i røra, og jeg fikk 8 plater, noe som utgjør ca. 1,2 g kh i hver vaffel
Bland alle ingrediensene godt, og la stå å hvile i 10-20 minutter før du steker. Dess lenger den hviler dess tykkere blir røra fordi bakepulveret og fiberhusken sveller.
De er MEKTIGE!!!



Jeg overdriver ikke folkens, disse må dere prøve! Smaker (og ser ut) som "vanlige" vafler!!!

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat