Sv: Leiden mutasjon
Opprinnelig lagt inn av fettnurket, her.
Var heller ingen i min familie som hadde hatt blodpropp da jeg første gang på 16-åring lå på sykehus med blodpropper i lungene og alvorlige betennelser. Jeg svevde mellom liv og død kjempelenge og rekonvalesensen var knalltøff! Det burde vært mer fokus på slike sykdommer nå som maten man får kjøpt her og der ikke nødvendigvis er blodproppvennlig. 
Det er sant, man kan jo faktisk aldri vite. Søstera til ei venninne hadde akkuratt blodpropp, i låret, men det var ikke så farlig som din situasjon. Legevakta tok henne på alvor veldig tidlig i det hele, så hun ble lagt inn på sykehuset og må nå gå på blodfortynnendes et halvt år. Hun er et par å tjue..så en trenger ikke nødvendigvis være "gammel og grå" før en får slike ting.
Jeg håper jeg unngår dette her, både pga kostholdsendringene mine, det faktum at jeg aldri har eller aldri vil bruke prevansjon full av hormoner og fordi i utgangspunktet så ligger det ikke i genene. Det som derimot er i mine gener er psykiske lidelser og kreft..ikke så mye bedre det heller.