Tråd: Korsryggvondt
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-10, 20:34   #8
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Korsryggvondt

Hatt masse vondt i ryggen etter at jeg ramla på glattisen, dunk rett i trappa med trappesatsen direkte på korsryggen, 18 år gammel! Trodde liksom aldri det skulle gå over med at jeg blir lett sliten i ryggen, men det har faktisk vært fraværende det siste halve året. Kan jo ha noe med at jeg er sånn ca 50 kg mindre også

De sier at vi som sliter med ryggproblemer har feil holdning og jobber feil med ryggen når vi jobber. Vi må huske på å beskytte ryggen når vi jobber, med f.eks å ikke bøye oss rett ned, men gå på huk, holde stabil rygg og mage ved å stabilisere kjerneområdet, etc. Det kan nok være en veldig fin ide å droppe legen for dette og heller gå til kiropraktor, da de kan hjelpe deg vesentlig mye bedre enn legen som sannsynligvis skriver en resept og henviser deg til fysio . Du kan også vurdere en naprapat. Det kan jo hende at dine ryggproblemer skyldes noe så banalt som at du er f.eks en halv cm lengre i det ene beinet enn det andre.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat