Sv: Trening- og progresjonsspørsmål
Jeg vet ikke om dette er noe tips, eller godt råd, men det første som slår meg er at du trener 2 timer (hver gang?..) når du trener. Jeg tror du vil få bedre utbytte av den treningen du velger å gjøre med kortere mer intensive økter.
Du kan for eksempel dele opp styrketreningen i to økter pr uke, og ha tre rene kardioøkter i tillegg. Jeg vil tro at du da guts'er litt mer i hver økt, både fordi de er rene styrke- eller kardioøkter og du får fullt fokus på den ene tingen, og fordi du har kortere totalttid pr økt.
Styrkeøktene: En overkroppsøkt, en beinøkt. Kjør så tungt som mulig, mange set (gjerne 6 set) med 8-10 reps i hvert. Heller færre øvelser; tenk store muskelgrupper.
Kardioøkter: Gjerne to tempo/raske/intervall -økter pr uke (disse varer alt fra 25 min til oppunder en time, men prøv å la de øke gradvis), + en langkjøringsøkt på minst en time i rolig tempo (denne kan du også øke gradvis til opp mot halvannen-to timer). La det gå en dag i mellom hver løpeøkt. Men du kan gjerne trene styrken i mellom løpeøktene.
Dette blir fem økter i uka. La de to siste dagene være totalt hviledager. Ikke tenk trening, tenk restitusjon, og at kroppen faktisk har meget godt av de dagene med ro 
Kostholdsmessig: Om du vil fjerne fett, er det kanskje lurt på se på hva slags fett du får i deg gjennom kosten du spiser. For meg ser det umiddelbart litt magert ut. Kutt ned på knekkebrødene og risen og erstatt med omelett til frokost eller lag deg Impulsiws lavkarbobrød (bruker her inne), evt. Nannahs knekkebrød. Det minsker en god del på karbene kontra "vanlig" knekkebrød, og du vil ha muligheten til å øke fettmengden i kosten. Mer rømme, smør og gode oljer (ser Udo's nevnes - godt tilskudd!). Legg også til mer grønnsaker til middagen, og husk å ha noe grønt til hvert måltid. Du klarer deg fint med tre måltider om dagen, husk å spise deg mett til hvert måltid - men stopp når du blir det.