Sv: Angående C-vitaminer.
Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.
Hvorfor tar du ikke bare multivitamin-mineral tabletter som har både jern og c-vit? Den fra Spektro bruker jeg. I kjøtt er det både jern og b12 viktig for å ha nok hemoglobin. Jeg ville ikke gitt meg før jeg fant ut hva som er årsak til de sterke blødningene jeg. Det kan hende du mangler noe annet som fører til det. Da er et faktisk viktigere på lang sikt å vite hva det er.
Jeg har prøvd. Gikk på P-piller fra jeg var 15, 16 til 20. Men slutta etterhvert fordi de sluttet med trionetta som var den eneste p-pillen jeg tålte. Jeg hadde p-ring en periode, men blir så irritabel av hormoner som jeg putter i kroppen. Og jeg tror kanskje at de bidro til en ganske heftig depresjon i ungdomstiden min, for jeg blir premenstruell hele tiden på pillen. Men poenget mitt er at det er det legene gjør med det. De gir meg mer hormoner. Jeg tror ikke jeg trenger mer hormoner.
Håpet var at lavkarbo ville hjelpe. Men jeg ser ikke mye forskjell. Kanskje bare at jeg nå har litt mer regelmessig syklus (ikke helt, men det er ca 22-27 dager mellom hver gang). Men nå har jeg flyttet og må finne meg en ny lege. Men jeg vil gjerne ha en som er interessert i å høre hva jeg har å si. Bare så dumt at man skal velge de fra en liste med navn. Man vet jo ingenting da..
|