Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-05, 22:36   #18
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Ville bare skyte inn at dette såvisst ikke gjelder alle - mange går OPP i vekt - og blir der en stund.

sånne som meg *sukk* - De pastamiddagene mine koster meg dyrt !
Men finner fort ut om man tåler en oppkarbing eller ikke. Jeg VET at jeg ikke tåler det og burde ikke utsette kroppen min for slikt.... Det tar meg et par tre uker å gå ned igjen det kiloet jeg legger på meg, så vann er det iallefall ikke. (Har hatt dokumentert forsøk gående her inne og det var jo ikke særlig oppmuntrende !). Så får du problem med at du går OPP i vekt og bruker tid på å få det kiloet av igjen er det IKKE lurt å prøve det flere ganger. Noen kan heller ikke takle det fordi det betyr starten på et gedigent etegilde og ikke en avgrenset spisedag. Er du ekte karbojunkie er det absolutt ikke tilrådelig. (Spør HP !! )

Men altså, virker det en gang - så er det ingenting i veien for å prøve det en gang pr mnd eller når vekta står stille. Husk bare at en oppkarbing ikke skal bestå av fett og sjokolade/snop. Men fettfrie karber ala pasta, pizza og poteter. (Ref K. Hallsteinsen/Eat).

Litt av vitsen med induksjon f.eks., er å venne kroppen av med søtstoff og søtsug. De fleste blir kvitt det etter et par uker. Men bruker man da Atkins produkter og kunstig søtet snop venner man aldri kroppen av med søtsaker. Da vil man alltid ha søtsuget som kan utløses av det minste...... Derfor anbefaler Atkins (i DANDR) at man IKKE bruker lavkarbo snop de første 14 dagene - og at man bruker et absolutt minimum av søtstoff. (Tillatt matvareliste - står det ikke på lista skal det ikke spises - så nektelt er det).

I USA var det mange klager da Atkins Nutritionals begynte med sjokolader og barer., Folk trodde de kune spise ubegrenset av disse (innenfor karbegrensen) og skjønte ikke hvorfor vekttapet stoppet opp - og i verste fall - la på seg ! Enden på visa var at de måtte få ut i media og advare mot sine egne produkter. Forklare at de IKKE er ment so måltidserstattere, men et supplement - og at man bør begrense inntaket.

Når det er sagt, så er det bedre å spise en Atkins sjokolade enn vanlig snop ! Men det aller beste er å prøve å klare seg uten......