Sv: Endte visst opp her tilslutt jeg:D
Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.
Har lest boka nå, og jeg var visst allerede på rett vei allerede før jeg leste boka.. Tjohoo! Kjøpte keto-stix her om dagen, og har fått utslag på det nest høyeste i tre dager. Men jeg veier ikke maten da, så jeg vet ikke helt hvor mye jeg får i meg iløpet av en dag.. men jg spiser ikke mat som inneholder mer enn 3g kh per 100g, så det er begrenset hvor mye det blir iløpet av en dag uanz. Ble positivt overrasket når jeg orket å trene hardt i nesten 1,5 t idag og onsdag
Nå har jeg gått på lavkarbo i snart 2 uker, og jeg stoooortrives med det!! Energien er på topp og jeg føler meg jo generellt bra siden jeg endelig gjør noe med det som har plaget meg i så altfor lang tid. I tillegg hadde jeg gått ned 1,8kg etter en uke, og det er jeg fornøyd med siden jeg ikke har testet meg for ketose eller veid mat siden jeg begynte
Måltidene mine består stort sett av:
Frokost: 2 egg m/ bacon, ost og skinke eller westfalerskinke og evnt spinat
Lunsj: Salat med ost og skinke, reker og avocado, eller westfaler og blåmuggost. Eller rett og slett en halv cc-boks med litt kanel i.
Middag: Enten en salatvariant, eller kjøtt og grønnsaker som gjerne er gratinert med ost.
Kvelds: halv boks cc, eller så tar jeg middagen da istedet.
Ellers drikker jeg mye vann, litt cola zero, og to mocca'r om dagen som jeg lager med soyamelk u/sukker og bittelitt bakekakaopulver (tuppen av en teskje), og varierer med rømmedressing m/hvitløk eller olivenolje m/chili til alle måltider det kan passe.
Men, jeg lurer veldig på tre ting:
1. Er det lov å spise baconkrisp siden det er 0 kh i den? Vet det er salt som kan ødelegge for kaliumopptaket, men har det noe å si på forbrenninga?
2. Er det kh i sitrondråper (sånn man har i te osv)?
2. Tar dere vitaminer ved siden av? Vurderer å begynne med møllers total.
Takk til deg som gadd å lese gjennom alt dette. Er blitt ivrig her se, så da får jeg skrivediarè
Hei og velkommen til oss
Jeg går rett til spørsmålene dine;
1) Ja. Det er lov. Jeg knasker litt baconcrisp hvis jeg har vært uforsiktig med inntaket av mat (les: måltidsrytmen..) og trenger litt ekstra fett. Ellers prøver jeg holde crispen og sukkerfri brus til lørdager (for livsstilsendringens del), da jeg reagerer lett på søtstoffer, dessverre.
2) Har du lett på nett for å få noe næringsinformasjon om den? Jeg bruker litt vaniljeessens/-dråper når jeg pisker krem, men har ikke tenkte noe over ev. innhold i den :P
3) Jeg tar multivitaminer (Jungelbrøl) fra Vitusapoteket
Ønsker deg masse lykke til, og skulle du ha noen flere spørsmål så er det rette plassen å stille her