Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-10, 21:58   #35
Titania
Medlem

Titania sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Titania er ny på veien

Sv: Litt om mitt budskap ...

Opprinnelig lagt inn av Titania, her.

TS jeg venter fremdeles på noe som kan understøtte dine synspunkter. Du ønsker hverken å opplyse din kompetanse i ernæring og helse eller underbygge påstandene med henvisninger til vitenskapelig forskning. Ufundamenterte påstander holder ikke til å overbevise noen på dette forumet. Det smaker for mye av blind tro.
Jeg vil tro at mange med meg har satt seg grundig inn i kostholdet de har.
Det er mange aspekter som det er forsket på. Blandt annet er viten om insulinets virkning på kroppen basert på forskning ikke på blind tro.
Den siste undersøkelsen om vektreduksjon på kosthold basert på lav fett versus lavkarbo viste at lavkarbo var like bra til vektreduksjon som lavfett. Når studien i tillegg var korrigert slik at personer som ikke fullførte var tatt ut, var lavkarbo overlegent best.
I boken Good Calories Bad Calories av Gary Taubes står det fyldig om bakgrunnen for kostholdet.
Jeg utfordrer deg å komme med henvisninger til uavhengig forskning som ikke er betalt av sukker eller næringsmiddelindustrien som kan understøtte det du sier. Før du gjør det er det du kommer med bare udokumenterte påstander.

Om du ikke gidder å lese Gary Taubes bok kan du lese denne linken http://www.gunnarlindgren.com/nutritionx.pdf Den omhandler hvordan de rådene du tror så fullt og fast på ble dannet og hvor lite vitenskapelig fundamentert de er.

Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat