Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-10, 14:12   #13
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: "Kaffe uten noe attåt"

Nellie, jeg har også sagt det her- at er dette det eneste man skeier ut med, er det ikke noe problem MEN det blir et problem når det kommer i tillegg til så mye annet. Jeg hadde personlig et halvt år jeg hvor jeg ikke var så streng med hva jeg sa ja til, litt her og litt der. PÅ dette halve året kom ALL den vekten jeg nå har slitt med i over 1 1/2 år- 19 kg fordi jeg "unnet" meg litt her og der. Jeg overspiser ikke forresten. 3 av mine 4 besteforeldre har diabets, en pga av denne vanen(vi snakker for deres del formiddagskaffekos, ettermiddagkaffekos hver dag+ i besøk hos andre)Disse 3 er også overvektige. Hvorfor den ene berger klar av sukkersyke og overvekt går i haugen over "ting jeg ikke forstår"
(Min manns farmor var svært overvektig og fikk diabetes, morfaren er overvektig, men ikke mormoren.)
Kjenner endel som alltid baker og serverer søtt- på min alder, jeg er selv 35-ikke steingammelt det heller, men heldigvis for meg som MÅ passe meg er det også like vanlig at man setter fram kaffe og gjerne vann eller farris.

Så bra sjanten, at noen er enig med meg, hadde ærlig talt ikke forventet at så få skulle være enig i at det bør være regelen at kaffen nytes uten noe -og et sjeldent unntak at det skal være noe til. De fleste er vel opptatt av et kosthold med lite sukker her inne??

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat