Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-10, 14:29   #37
MFUS
Sperret
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 28
MFUS ikke populær nei

Sv: Litt om mitt budskap ...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Nei, det gjør det ikke!
I et forsøk gjort av norske forskere, fant de ut at mus som spiste" LCHF" måtte spise 7 ganger så mange kalorier enn musene som spiste "HCLF" for å legge på seg ett gram.
Forklaringen er at det er mere energikrevende å omgjøre energi fra fett og proteiner enn det er å utnytte karbohydrater.
De var ikke sikker på om resultatene var direkte overførbare til mennesker, men mekanismen er jo den samme - noe som mange av oss her inne har merket

Det er det største sprøytet jeg har hørt, rå manipulasjon og løgner kaller jeg dette, må ikke tro slike vannvittige ting.

Dessuten er det en kjent sak hvor mye det koster kroppen å nyttegjøre seg energien fra de forskjellige næringstofene. Her er det ikke forskjell på sukker og fett, så du er helt på viddene langt borte (på feil jorde er ikke dekkende på noen måter for et så vannvittig utsagn).

Tallet for fett og sukker er forøvrig at man må innta 105 kcal av begge deler, for at kroppen skal nyttegjøre 100 kcal - dette har jeg i motsetning til hva du har kunnskaper om. Det du skriver om egner seg ikke en gang som eksempel på manipulert informasjon ment for å skape latter i Donald Duck-bladet.

Ikke fader om noen kan ha forsket og kommet frem til noe så vannvittig absurd, du må tro mye rart om du kjøper alt du leser - selv ikke sensasjonsmetodene det reklameres for i Se&Hør og andre ukeblader er nær noen så vannvittige påstander, er i kategorien "Ola som slanket seg 50 kilo på 3 dager" din påstand.

Som sagt, ca 5% er det reelle tallet for både sukker og fett som er tilnærmet like der. Hva gjelder protein så er tallet som gjelder i underkant av 30% som "forsvinner i intet", det vil si blir til varme. Dog inntar vi ikke så mye proteiner at forskjellen er av særlig praktisk betydning sett i slankesammenheng.

Så du tror på en ren løgn her. Vis meg den studien du viser til, denne vil jeg gjerne se så jeg personlig kan gå å anmelde dem som står bak for villedende markedsføring - dette har man organer for og dem vil jeg gjerne skal måtte stå til ansvar for den troen du har fått (kanskje har dem lurt andre også).

MFUS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den eneste riktige Svar med sitat