Sv: "Kaffe uten noe attåt"
Vet dere - jeg tror vi alle hadde tatt samme valg som henne om vi hadde stått overfor samme dilemma: "Operer deg og ta de konsekvensene som måtte komme, eller dø."
Hvordan hun ser ut utseendemessig, er èn ting - og lite vesentlig. Etter mange års overvekt ville det være rart om det ikke syntes etter å ha mer enn halvert kroppsvekten. Det jeg synes er trist, er at hun ikke virker lykkelig. Hun hadde neppe valgt operasjon om ikke det stod om livet. Hun er et levende bevis på at det der med vekt ikke skal avgjøre hvordan man har det - med mindre det går utover helsen.
Jeg synes hun er et godt forbilde for sunne holdninger og en bra innstilling til det å skille seg ut og være litt annerledes - og likevel ha integriteten i behold.
Jeg står selv offisielt i kø for GBP. Jeg har vært gjennom alt av undersøkelser, ernæringsfysiolog og psykolog og det hele og fått 'go' for en operasjon. Men èn ting var uprøvd for min del - nemlig lavkarbo. Så da jeg skulle begynne på det 10 ukers forberedende kurset før operasjon, valgte jeg å melde meg av og tok kontakt med Sofie Hexeberg i stedet. I tillegg leste jeg meg opp på alt jeg kom over av litteratur og bøker om ketogen kost.
Jeg har hele tiden strittet imot en operasjon fordi min overbevisning er at det må gå an for meg som fysisk er rimelig frisk i forhold til mange andre, å miste de kiloene som truer helsen på lang sikt. Prosessen med operasjon ble satt i gang av legen får å ha en plan B - mens plan A er å gi denne kroppen noen måneder på å prøve å få hormoner og vekt i en bedre balanse enn nå.
|