Opprinnelig lagt inn av TinaF
Lowcarbdieter: Jeg ser at du inkorporerer frukt (sjokkerende også banan) i kostholdet. I tillegg (i demoen) er det også masse kalorier.. hvordan i all verden har det seg at en går ned i vekt da? Da må en jo strengt tatt være bodybuilder og trene kontinuerlig for å omgjøre fettet til muskler?! Jeg er veldig interessert i å høre litt mer om opplegget, for jeg fikk ikke så mye inntrykk av demoen egentlig. Er 66 kg, 1,67 høy, vil gjerne gå ned i vekt, og øke muskelmasse betydelig. Har problemer med å følge atkinsdietten (på egen hånd) - trenger en konkret plan å følge. Er litt skeptisk til dette med frukt i dietten (jeg elsker frukt, så frykter å gå helt overbord - bedre å fjerne fristelsene - er dette mulig?)
Jeg ser likheter mellom dine teorier og teoriene til Tom Venuto (går ut ifra at du kjenner til han).. www.fitren.com
Jeg så at jeg måtte definere hva jeg ønsket å spise til hvert måltid - det vil vel ikke si at jeg skal spise det samme hver dag?? Hvordan fungerer dette i praksis? Kan jeg endre mine valg slik at jeg får variasjon? Du avslører jo mye av opplegget allerede før betaling.. hva kan du tilby meg i tillegg hvis jeg betaler for f.eks. 12 ukers program? Og hvordan fungerer det med å veie maten og slikt - er ikke det litt stress, eller må det til for å oppnå maksimalt resultat? (Dette menes ikke å virke negativt, jeg er bare nysgjerrig )
Når det gjelder utregning av kalorier regnes disse individuelt ut. Det varier fra person til person. Dietten baserer seg på to viktige prinsipper for vektreduksjon. 1. Spise mindre energi enn hva kroppen trenger, og 2. En optimal sammensetning av næringsstoffer til rett tid på dagen. Du trenger ikke bekymre deg over at du spiser for mye kalorier. På dietten går du på underskudd og spiser lite karbohydrater. Og må bare legge til at man kan ikke omgjøre fett til muskler.
På en lavkarb. diett er frukt og grønnsaker viktig.Spesielt når kroppen allerede er på kaloriunderskudd. Allerhelst frukt og grønnsaker med lav GI, banan er middelshøy GI (avhengig av modenhet), og spises f.eks hovedsaklig etter trening. Frukt og grønnsaker er valgfritt, men det anbefales sterkt å spise 1-2 porsjoner med grønnsaker hver dag i tillegg til dietten. Dietten er basert for alle uansett om man trener eller ikk. Den fungerer like godt på mannen i gata som en fitnessutøver.
Du trenger ikke spise det samme hver dag. Du kan lage deg forskjellige menyer når du er innlogget. Når du betaler for du et spesifikt opplegg tilpasset din form og vekt. Følger du opplegget har ikke kroppen annet valg enn å begynne å forbrenne fett - og du blir strammere. Maten står oppgitt både i gram, dl og ss. Unntatt proteinkilder som kjøtt og fisk bare i gram.
|