Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 13:18   #13
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit!

"TrimKari" er ingen helseguru! Får grøssninger og smak av gårsdagens middag i munnen når sånne mennesker får uttale seg. Hun er et fossil fra 80-tallet da lavfett, poteter og riskaker, spandex og aerobics var den eneste måten å holde helsa. At folk er så sauete og uten evne og vilje til å tenke selv at mennesker som Kari og Drevon fortsatt har noen kredibilitet gjør vondt helt inn i beinmargen.

Jeg mener.. man trenger ikke verdens største interesse for ernæring engang! Dersom jeg var overvektig (noe jeg er i følge BMI, men ikke i følge fettprosent ) og hadde slitt med det hele livet på tross av forsøk etter forsøk på Statens "sunne mat", Pritikin, Ornish, og alt dette andre tullet og alt jeg fikk ut av det var enda flere kilo, dårligere helse og ufattelige nedlatende svar og holdninger fra disse ekspertene...

..vel, jeg vil tro det ikke hadde tatt lang tid før jeg tenkte som Sten Sture Skaldeman. Noe er åpenbart galt med rådene jeg blir gitt, hva med å oppsøke annen kunnskap selv? Men neida, folk flest vil ledes etter nesen, og svelger faktisk heller grove personlige fornærmelser fra "ekspertene" enn å kikke på noe marginat tyngre litteratur enn KK og Allers.

Edit: Overvektig eller ikke, det var jo nøyaktig dette som skjedde med min diabetes. "Hum.. jeg har fulgt Statens og sykehusets anbefalinger i 6-7 år nå med utrolig elendig blodsukkerkontroll, med både episoder av livstruende lavt blodsukker og forholdsvis høye HbA1c-målinger (langtidsblodsukker). Kanskje jeg skal bruke hue, det er ikke mer komplisert enn at karbohydrater øker blodsukkeret.. hva om jeg kutter dem ut?". Også sjekket man litt faglitteratur på nettet, så noen foredrag og dokumentarer, kjøpte en bok eller to, og hadde noen heftige diskusjoner med fagfolk som lider av Statlig pensum og gudekomplekser man skal lete lenge etter i noen annen næring.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat