Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 13:23   #18
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lest dette: Artikkel på vg.no

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

I artikkelen så linkes det til kildene:
Den første:
http://www.annals.org/content/153/5/289.full.pdf+html
(Low-Carbohydrate Diets and All-Cause and Cause-Specific Mortality)

De som spiste MINST karbohydrater av alle spiste 150 gram om dagen - det er ikke noen lavkarbodiett.

Den andre:
http://circ.ahajournals.org/cgi/cont...urcetype=HWCIT
(Major Dietary Protein Sources and Risk of Coronary Heart Disease in Women)

Kostet penger å lese, så det gidder jeg ikke -men de baserer seg på Nurses health study begge to så er jo som sagt ikke noen lavkarboere i det statistiske grunnlaget uansett. Om jeg ikke husker helt feil så var også spørreskjemaene lagt opp til å samle inn data om fett og proteiner men ikke karbohydrater (har ikke tid å finne kilder, google vet sikkert mer om studien som ligger til grunn)

Det er jo i grunn ganske typisk for forskning som konkluderer med at fett/kjøtt er usunt; Det taes sjeldent hensyn til karbohydrater. Det blir som det lille forsøket på om fett er mer mettende som jeg her sett blitt brukt som eksempel flere steder, og det ble servert pasta i fløteesaus. Hjelpes. Og så er jo både VG og Dagbladet ganske festlige når de typ utelukkende bruker et nærbilde av en dobbelthaket person som trøkker i seg en burger når de skriver om det farlige mettede fettet. Verden vil bedras.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat