Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 14:44   #22
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Noen som har lest dette: Artikkel på vg.no

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Dette her kan jeg VELDIG lite om altså, så nå er jeg nok på tynn is. Og arrester meg om jeg sier noe som er heelt bak mål hehe

Men det med at folk ofte jakta og kanskje da ble drept gjelder vel stort sett for menn, for det var nok sjelden kjerringa dro på jakt før i tia. Og dem ble ikke så mye eldre dem heller.

Det med sjukdom tror jeg også kan stemme litt, men dette tror jeg ikke drar ned snittet så mye, men som sagt, dette kan jeg lite om og jeg aner ikke

Marius

*arrestere deg*

Sjukdom er ikke det viktigste, men ha i tankene at en flis i fingeren, et skrubbsår eller et lite kutt faktisk kan være dødelig om man ikke har antibiotika dersom en (per dagens standard) ubetydelig infeksjon sprer seg til blodet. Hver gang du skraper deg opp eller stikker deg og får et sår der huden rundt blir litt rød og kløende er det faktisk en infeksjon på gang som kroppen bekjemper.

I et samfunn der alle hadde tunge, manuelle jobber med lite eller ingen beskyttelse og renslighet var begrenset til å bade litt i samme elva man brukte til alt annet.. vel, det er ikke vanskelig å se hvordan selv det minste kutt kunne være dødelig!

I tillegg kommer ting som spedbarnsdødelighet inn i beregninga, som Photobscura har nevnt. En fødsel er ikke noe du vil igjennom i et samfunn der en flis i fingeren, forkjølelse, bronkitt og lungebetennelse fort kan være sikre dødsdommer.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat