Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 15:26   #21
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit!

Opprinnelig lagt inn av Annebe, her.

Man er genetisk disponert for fedme, og under visse omstendigheter blir man fet, der andre ikke legger på seg et gram. Det er ikke alltid man klarer å finne årsaken før det har gått år, og mange kilo har lagt seg på.

Selv har jeg antakelig hatt insulinresistens mer eller mindre hele livet, jeg har vært overvektig hele livet. Selv da jeg gikk på organsiert opplegg med lavkalori og trening med veileder tre ganger i uka, klarte jeg å legge på meg. Det skulle visstnok ikke være mulig, men det var det faktisk.

Joda, selvsagt er det forskjellig hvor predisponert man er for å utvikle insulinresistens, og det er også forskjell på hvilke celler som utvikler insulinresistens først. Skjer det samtidig i hele kroppen får man en tynn person med type 2 diabetes. Skjer det i muskler først (som det ofte gjør) får man en sulten, overvektig person.

Hadde folk bare fått opp øya og skjønt den enkle realiteten at vi ikke er laget for å spise hauger av korn og stivelsesrike grønnsaker så hadde disse genene dog ikke spilt noen rolle. =/

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat