Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 15:29   #22
Annebe
Juniormedlem

Medlem siden: May 2008
Annebe er ny på veien

Sv: Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit!

Alle her vet at muskler er bra for fettforbrenningen. Likevel er det nå slik at alle kropper er forskjellige, og man kan derfor ikke se seg blind på en mal ( som en kalkulator), og dermed tro at man har fasiten for alle andre. Man må selv finne ut hva man tåler og ikke.

Og jeg blir også smått forbanna på alle andre feite, som forteller hele verden at eneste grunn til at man lider av fedme, er fordi man har spist det på seg. Snakk for dere selv, sier jeg da. Jeg vil ikke bli satt i den båsen, for det stemmer ikke for meg. Og nei, jeg verken fornekter noe, ellerlyver for meg selv.
Hele føkkings livet har jeg sloss med vekta, jeg har trimmet og spist sunt. Ikke har jeg spist for mye heller. De gangene jeg har spist is (kanskje tre ganger i året), har jeg hatt dårlig samvittighet, og vært redd for at noen skulle se meg, og få bekreftet fordommene sine. Annet snop har jeg omtrent aldri rørt.

Idag kan jeg kanskje si at jeg har "spist det på meg", ene og alene fordi jeg har fulgt norske kostråd, som skulle være bra for meg. Ingen av legene jejg har vært hos, har noen gang nevnt lavkarbo for meg, det måtte jeg finne ut av selv. Og hvilken revolusjon som skjedde i kroppen min da!
Så ja, kanskje jeg har spist det på meg, men ikke ved å spise for mye eller for usunt, men fordi jeg har spist etter statens anbefalinger.

Annebe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat